mandag den 15. februar 2010

en fantastisk film

Fredag den 12. februar tog min kæreste og jeg i biografen for at se ”Precious”. Filmen handler den 16 år gamle Claireece Precious Jones, i daglig tale Precious, der er fra Harlem. Filmen er instrueret af Lee Daniels Precious er svært overvægtig, klarer sig dårligt i skolen, hadet af sin mor, hiv-positiv og gravid med sit andet barn – med sin far vel at mærke. Gennem filmen følger vi Precious gennem hendes hverdag, og vendepunktet er da Precious starter på en skole for svage elever. Selvom historien om Precious er tragisk, var der alligevel steder i filmen, hvor både kæresten og jeg måtte trække på smilebåndet.
Selvom den unge piges skæbne er hård, fik jeg fornemmelsen af et håb i filmens sidste scene. Alt i alt er filmen om Precious bestemt værd at se, og kæresten og jeg blev enige om at den har fortjent alle de stjerner den har fået af anmelderne.

1 kommentar: